linneaaahtii

Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Godmorgon

Av Linnea - 30 mars 2014 08:43

Godmorgon kära människor! :)
Har ni sovit gott inatt?
Det har iallafall jag gjort och drömt inte lika härliga drömmar men det börjar bli standard under nätterna för mig. Drömmar alltid mardrömmar nu. Inatt drömde jag att min mamma fick en allvarlig cancer och att den inte gick att bota så jag fick reda på att hon var döende, och läkarna berättade inte det för mamma för dem ville inte skrämma henne. Så jag fick inte heller berätta det för henne men jag gick in till henne i rummet där hon låg, svag i en sjukhussäng, hade ont och led något fruktansvärt mycket. Jag låg på hennes bröt, kände hennes sista andetag och hjärtslag. Hon log, sa att allt kommer ordna sig och hon tröstade mig som låg och grät på hennes bröst, hon klappade mig i mitt svettiga hår efter paniken över nyheten och sa att det kommer bli bra och ordna sig igen. Usch..
Sen dog hon och jag kände hur hennes armar släppte taget om mig och hennes sista ord var, "Jag älskar dig min prinsessa, allt kommer ordna sig." Och sen kollade jag upp på henne för att se varför hon släppt taget om mig, men så började maskinen som kollar hennes puls och andetag pipa och jag såg att hennes hjärta slog inte, hon andades inte och hade somnat in. Jag fick panik och skrek och försökte väcka henne men hon rörde sig inte, sjukhuspersonalen kom in i rummet och kramade om mig medan tårarna bara rann nerför mina redan blöta kinder och jag försökte komma loss för jag ville väcka mamma men dem lät mig inte väcka henne, dem tröstade mig i ett privat rum och hennes läkare som varit i rummet medan en sjuksköterska tagit ut mig, dem sade, "Linnea, din mamma har nu frid och ingen smärta eller liknande. Hon somnade in!".
Sen vaknade jag, svettig och gråtit i sömnen. Usch vad hemsk dröm! :(
Men det var bara en dröm och jag vaknade upp bredvid mamma..<3

Men snart ska jag tvätta golven efter pappa har dammsugit.
Vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 5 april 2014 12:59

Ja, jag lägger ner bloggen. Kommer ha den kvar för vet inte hur man tar bort den. Men jag kommer sluta med bloggandet för vill helt enkelt inte. Hejdå.. ...

Av Linnea - 5 april 2014 09:28


Mamma & pappa Jag älskar er... Vill ha dessa!!

Av Linnea - 4 april 2014 09:00


Godmorgon på er solstrålar! Så vackert och fint väder vi har idag, solen skiner, fåglarna kvittrar, skriker och sjunger utanför fönstret. Gräset, blommorna och all natur grönskar för var dag solen står på och allt jag tänker på nu om dagarna är: "S...

Av Linnea - 2 april 2014 12:44


Goddag på er läsare! Har inte fått en elak kommentar nu medan jag var i skolan vilket känns jättebra och väldigt tryggt. Iallafall så har jag kommit hem från skolan nu efter en tung uppsats i engelska som var ett nationellt prov. Men jag klarade ...

?

Av Linnea - 2 april 2014 09:05


En sak jag inte förstår är varför personer klickar sig in här och hos andra personers bloggar, lägger ner sin tid för att sedan bli irriterade, skriva kränkande elaka kommentarer och sen klicka sig ur igen. Varför? Ärligt talat! Fick en kommentar ...

Presentation


Linnea Ahti
15 år gammal
Malmö bo

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards