linneaaahtii

Direktlänk till inlägg 27 mars 2014

Godmorgon - Sjuk

Av Linnea - 27 mars 2014 07:56

Godmorgon på er!
Ser att ni ökat ännu lite till redan till ca 8 läsare vilket känns jättekul för mig. Det ger mig motivation till att behålla bloggen istället för att lägga det åt sidan ännu en gång.
Jag är väldigt sjuk och stannar hemma idag och imorgon så det blir en extra långhelg så jag får chansen att vila upp mig ordentligt och lugna min förkylning och feber.
Fått några nationella ur vägen iallafall denna veckan vilket känns skönt och lugnt så man inte stressar upp sig över alla proven nu.
Ridningen igår gick galant. Red en D ponny vid namn Iris som är en super fin ponny som jag ridit väldigt mycket innan. Fick henne igår då men egentligen så skrev ridläraren upp mig på en B ponny vid namn Blackie men tur var att en kvinna i stallet som heter Lotta såg det och ändrade häst illa kvickt till mig för jag kan inte rida en så liten ponny.
Vi hade ett ordentligt dressyrpass iallafall och i skritten var hon super mjuk och pigg, fint stöd och jag fick tillbaka henne redan från början.
I traven så var hon framåt och pigg vilket var kul och hon var mjuk i sidorna. Vi jobbade nästan hela lektionen på att rida utan stigbyglar vilket jag avskyr men det gick bra ändå tycker jag förutom galoppen för där behöver hon massa ben så hon kommer igång och där var hon seg men jag tog mitt spö och sa till på skarpen några gånger och sedan släppte jag det igen och då lyssnade hon mycket bättre framåt.
Hon tramsade lite grann i några galopper i ridhuset för hon skulle bli rädd för allt möjligt för att slippa undan arbetet men sen efter jag sagt till henne hela tiden där så la hon till slut ner sitt trams och gick fint igen.
Men hela passet i helhet var underbart! ??
Ni fick ju bilder igår så.

Idag ska jag bara vila och även imorgon och hela helgen.
Vi får se hur uppdateringen blir.
Kram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 5 april 2014 12:59

Ja, jag lägger ner bloggen. Kommer ha den kvar för vet inte hur man tar bort den. Men jag kommer sluta med bloggandet för vill helt enkelt inte. Hejdå.. ...

Av Linnea - 5 april 2014 09:28


Mamma & pappa Jag älskar er... Vill ha dessa!!

Av Linnea - 4 april 2014 09:00


Godmorgon på er solstrålar! Så vackert och fint väder vi har idag, solen skiner, fåglarna kvittrar, skriker och sjunger utanför fönstret. Gräset, blommorna och all natur grönskar för var dag solen står på och allt jag tänker på nu om dagarna är: "S...

Av Linnea - 2 april 2014 12:44


Goddag på er läsare! Har inte fått en elak kommentar nu medan jag var i skolan vilket känns jättebra och väldigt tryggt. Iallafall så har jag kommit hem från skolan nu efter en tung uppsats i engelska som var ett nationellt prov. Men jag klarade ...

?

Av Linnea - 2 april 2014 09:05


En sak jag inte förstår är varför personer klickar sig in här och hos andra personers bloggar, lägger ner sin tid för att sedan bli irriterade, skriva kränkande elaka kommentarer och sen klicka sig ur igen. Varför? Ärligt talat! Fick en kommentar ...

Presentation


Linnea Ahti
15 år gammal
Malmö bo

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards